czwartek, 11 lutego 2016

Liebster Award

LBA ogarnęło już całą blogową społeczność, więc myślę, że zasad nie trzeba przedstawiać. ;) Otrzymaliśmy 3 nominacje, za które bardzo dziękuję. Nie spodziewałam się, że odpowiadanie na te pytania sprawi mi taką radość, a jednak!

Na początek- pytania od bloga Biało Biały!

1. Dlaczego akurat psy? Skąd wziął się cały pomysł szkolenia psa? 
Miłość do psów trwa już tak długo, że nawet nie pamiętam jak to się zaczęło. Chociaż "miłość" to w tym wypadku troszkę dziwne określenie, bo ja się kiedyś psów bałam. :P Byłam nimi zafascynowana, czytałam mnóstwo książek, gazet, filmów, miałam pokój obklejony plakatami, ale kiedy miałam okazję do pogłaskania albo pobawienia się z jakimś czworonogiem wolałam go raczej obserwować. Potem ta obawa przed psami minęła i zaczęłam prosić rodziców o własnego futrzaka. Kiedy Toffi pojawił się w domu dosyć szybko zorientowałam się, że życie z prawdziwym psem nie wygląda tak kolorowo jak w książkach. ;) Oglądałam dużo filmów na YT związanych ze szkoleniem i od chęci poprawienia zachowania własnego psa coraz bardziej wgłębiałam się w ten "świat". 

2. Czy łączysz przyszłość z psami? 
Tak, ale nie pracę zawodową. Raczej jako hobby, chciałabym też zostać wolontariuszką w schronisku.

3. Z jaką sztuczką/komendą Twój pies/psy miał największy problem? 
Suseł i wstydź się. Nadal tego nie opanowaliśmy. Próbujemy.

4. Co wolisz kupować dla psa, akcesoria typu szelki, smycze, obroże czy zabawki? 
Obroże. Ze względu na różnorodność i urocze wzory. :D 

5.  Jaki problem jest największą wadą Twojego psa? 
Szczekanie na ludzi. Nie cierpię tego. Po pierwsze dlatego, że zawsze czuję wstyd kiedy mój pies obszczekuje znienacka zwykłego człowieka idącego ulicą, a jeszcze gorzej jest kiedy szczeka na jakiegoś Pana Menela bo wtedy w większości przypadków zostanie to przez niego skomentowane w sposób "O jaki groźny pieseczek, psze pani, a jaki milusi. Azor! Azooor". A po drugie, że zwyczajnie nie lubię kiedy psy szczekają. Tzn. raz czy dwa okej. Ale, kiedy drą japę bez powodu to nie umiem i nie chcę tego znosić. :P Ale żeby nie było, Toffi nie szczeka na każdego człowieka, od czasu do czasu mu się zdarza. I to jest chyba jeszcze gorsze, bo nigdy nie wiem kiedy się tego spodziewać i jak temu zapobiec. W moich oczach, obszczekany człowiek wygląda tak samo jak 10 poprzednich, na których Tof nie zwrócił uwagi. 

6. Wyobraź sobie, że dostajesz 1000 złoty. Co kupujesz? Najlepiej konkrety :P 
Uwielbiam to pytanie, ale szkoda, że "tylko" 1000 zł. :D Na pewno kupiłabym obiektyw pisiątkę :D Do Sony to wydatek ok. 500 zł. Połowa wydana. Reszta na zabawki dla psa, szarpak z RAUKI- 75zł, ażurkę- 35zł, piłki Chuckit!- na wszystkie przeznaczę 100 zł. Zostaje 290, hmm, na miejsce na jakimś seminarium, najlepiej z motywacji. Może być jako obserwator. :D

7. Jaka jest Twoja wymarzona rasa psa? 
Whippet. Może kiedyś będę miała możliwość posiadania tego psa. Jak na razie pozostaje mi podziwianie ich z daleka. :P A jest co podziwiać, uwielbiam ich wygląd- smukła sylwetka, długie łapki... I oczywiście charakter- są przyjazne, towarzyskie, kochają ruch. Uwielbiam oglądać ich biegi w zwolnionym tempie- sami zobaczcie- klik! 

8. Jaka jest wasza najukochańsza zabawka? Twoja i psa/psów
Toffi ubóstwia proste zabawki, szczególnie plastikowe butelki i mopy ;) Ja natomiast szarpaki RAUKI.

9. Jaki post na Twoim blogu WEDŁUG Ciebie jest najfajniejszy, taki do którego lubisz wracać? 
Spanielowy raj, czyli po prostu rzeka! Aczkolwiek do swoich starych postów nie wracam, dlatego czasami dziwnie jest dostać powiadomienie o komentarzu do posta z np. kwietnia zeszłego roku, gdzie nie pamiętam co pisałam. A w/w post lubię, bo kojarzy mi się z bardzo fajnymi spacerkami w miłym towarzystwie i ogólnie z latem, ciepłem.

10. Jaki sklep internetowy (psi/zoologiczny) jest najczęściej odwiedzany przez Ciebie i gdzie robisz najczęściej zakupy? 
Najczęściej odwiedzam zooplusa, a zakupy robię na Mall.pl ze względu na najkorzystniejszą cenę karmy.

11. Najlepsze smaczki to... 
Te skradzione z talerza, kiedy nie widzę.  A tak na serio to takie suszone rybki wygrane w konkursie. Pies za nimi szaleje. Chciałam nagradzać nimi Toffiego za szybkie odwołanie od czegoś, ale nie było nawet czego nagradzać, bo pies nie odstępował mnie na krok. ;)

Czas na pytania od Lucky - Pies Na Medal!
1. Rzecz, którą kupiłaś, ale tego żałujesz. 
7 obroży dla Toffiego. Jeszcze nigdy nie robiłam zakupów pod takim wpływem impulsu jak wtedy. :D "To ładne, to ładne, to też" i tylko klikałam "Dodaj do koszyka". Ciągle zbieram się do sprzedania kilku z nich, bo Toffi nawet raz nie miał ich na szyi. Jak na razie zrobiłam im zdjęcia, czas wystawić je na jakiś Psi Bazarek. 

2. Chcesz mieć w przyszłości drugiego psa? Jeśli tak, to jaką rasę? 
Chcę. Najbardziej whippeta lub pudla miniaturowego. Chociaż kiedy wyobrażam sobie przyszłość to wcale nie widzę siebie z rasowym psem, tylko jakąś bidą przygarniętą ze schroniska. Na pewno kiedyś też będzie jeszcze jeden spaniel. :) 

3. Rzeczą, za którą Twój pies najbardziej szaleje jest...
A raczej: "są" patyki znalezione na spacerze i miękkie szarpaczki. 

4. Co jest Waszym największym problemem? 
Już opisane, w 5 pytaniu od Biało Biały. 

5. Jaka jest Twoja ulubiona sztuczka? 
Puszczanie bąbelków i suseł, ale to drugie niewykonalne u nas jak na razie. ;) 

6. Jaki jest Twój ulubiony psi blog? 
Hmm, trudno wybrać jeden, ale bardzo lubię czytać blog Oli i EmetaOBIFRU TeamHeart ChakraOdbiór, jestem NIKO!Kiki&Maybe&IndyChersi & Kiba. Jest ich oczywiście więcej.

7. Masz jakąś inną pasję niż psy? 
Pewnie, ale one poniekąd się wiążą z psami i pewnie nie byłyby moją pasją, gdyby nie właśnie psy. A jest to fotografia i rysowanie. :) 

8. Czy Twoi znajomi czepiają się, że gadasz zbyt dużo o psie? 
Gdy przeczytałam to pytanie wybuchnęłam śmiechem. :D Myślę, że wydaje im się to trochę dziwne i nie rozumieją dlaczego łapanie jakiegoś plastiku albo skakanie przez przeszkody tak mnie fascynuje, ale nie mówią tego na głos. :P A ja staram się ograniczać psie tematy np. w szkole, bo nie mam w klasie "psiarza", a po drugie, bo nie mam ochoty brać udziału w dyskusjach typu "Zapłaciłabyś za psa 2,5tys?! Mój wujek sprzedaje rasowe labLadorki po 600zł" "Z zkwp?" "Nie, Stowarzyszenie Miłośników Psów i Kotów".

9. Zmieniłabyś coś w swoim psie? 
Tak, tylne łapki. Na jakieś zdrowe, z rzepką kolanową na miejscu. 

10. Co planujesz kupić w najbliższym czasie swojemu czworonogowi? 
Ta nazwa pada w poście już niebezpiecznie dużo razy, ale... szarpak Rauki :D Myślę, że Toffiemu spodobałby się model Ruuno Ovcee. 

11. Co zmienilibyście na naszym blogu? 
Hmm, sama nie wiem. Może posty trochę częściej. Chociaż co ja się będę na ten temat wypowiadać, sama dodaję dwa razy na miesiąc. :P 


Iiiiii, ostatnie! Turbo Truflowe pytania 
1. Jakie sporty trenujesz ze swoim psem? 
Rally-o i tropienie (można zaliczyć do sportu?) Wszystko amatorsko. 

2. Co jest najważniejszą zasadą w pracy z psem? 
Dobre pytanie! Według mnie, trzeba pamiętać, że jeśli pies czegoś nie robi to nie dlatego, że jest leniwy, złośliwi, głupi, tylko my nie potrafimy mu tego wyjaśnić. Czasami w internecie czytam, że "Mój piesek jest bardzo trudny. Nawet siad się nie chce nauczyć. A jak leżeć się nauczył na komendę, to tylko w domu, bo na dworze jest zbyt leniwy, chyba robi mi na złość" Kiedyś przeczytałam, że pies nie chce robić sztuczek, bo nie a rodowodu. :D

3. Jakie akcesoria zrobiłaś własnoręcznie/handmade? 
Miałam 12 lat kiedy ogarnęła mnie mania robienia obroży. :D  Brałam takie smycze (?) dla ludzi do których można przypiąć klucze i nosić na szyi (Miałam ich mnóstwo, bo kiedy chodziłam do podstawówki każdy miał szafkę na klucz) i przerabiałam to na obroże... Zrobiłam ich duuużo, raz nawet założyłam ją Toffiemu na spacer. Jak się można domyślić, jedno pociągnięcie i psa już nie było na smyczy. :P Kiedy Toffi był szczeniakiem robiłam mu też proste zabawki, tj. do skarpety wkładałam piłeczkę i zawiązywałam. Nie wiem, czy to się liczy jako handmade.

4. Jaki jest największy wasz sukces w pracy?
Dla mnie sukcesem jest, kiedy Toffi wybierze mnie, zamiast powąchania krzaków, gonienia za psami albo czegoś równie atrakcyjnego z punktu widzenia psa. I jeszcze kiedy przynosi mi sam z siebie zabawkę do pobawienia, bo był jeszcze nie dawno psem kompletnie anty-zabawkowym.

5. Co jest największą wadą twojego psa?
Odpowiedź w pytaniu 5 od Biało Białego.

6. Jakie jest wasze zabawkowe 'must have'? 
Żeby po raz 5 nie wymienić szarpaka R..... to napiszę piłka ażurowa.

7. Skąd wziął się pomysł na imię dla twojego psa?
Wzięłam psa, poszłam z nim do samochodu, moja mama trzymała go na rękach a ja patrzyłam na dach budynku przed nami i stwierdziłam "A na imię będzie mu TOFFI" :D Nikomu się nie spodobało i przez pierwszy tydzień Toffi nie był Toffim, był po prostu Psem. Chyba już o tym pisałam, ale moja mama chciała go nazwać Mozart. Nie wyobrażam sobie żeby tak miał na imię!

8. Dlaczego założyłaś bloga? 
Pierwszego bloga (już usunięty) założyłam 3 lata temu, nie pamiętam dokładnie, ale chyba chciałam, żeby Toffi był popularny. Tego bloga założyłam i traktuję jako pamiętnik, do którego mogę kiedyś wrócić, a poza tym po prostu fajnie jest móc pokazywać to co się robi z psem innym ludziom, wymieniać się ciekawymi linkami, wskazówkami.

9. Co jest ulubionym zajęciem twojego psa?
Uwielbia uczyć się nowych sztuczek i gryźć stare skarpetki, ew. plastikowe butelki.

10. Co twój pies najbardziej lubi jeść? 
Ryby. Mój pies jest wielkim fanem ryb.

11. Jakie miejsca do spaceru lubicie najbardziej? 
Takie, w których nie ma ludzi. Najlepiej żeby w ogóle niczego nie było, włącznie ze zwierzętami. Otwarte przestrzenie, na których mogę bez obaw spuścić Toffiego. A w lato jeszcze takie, gdzie jest woda. Chyba jestem szczęściarą, bo mam blisko domu takie tereny. :)

P.S Chyba powinnam stworzyć jakąś nagrodę dla osób, które przeczytały całego tego posta (Nawet ja tego nie zrobiłam, także przepraszam za jakieś błędy). Co za tasiemiec. :P
P.S. 2 Jednak przeczytałam cały post i zorientowałam, się, że nie napisałam nic o nominacjach! Tak więc ja nie nominuję nikogo. :)

6 komentarzy:

  1. Niezwykle dużo nominacji! :) Filmik Whippeta świetny - choć osobiście nie jest to jedna z moich ulubionych ras.
    Dla psów podobają mi się bardzo imiona na cześć kogoś - twoja mama chciała Mozart, a ja zawsze marzyłam o Husky'm imieniem Dante :) - choć mam sunię, która najzwyczajniej w świecie nazywa się Saba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na prezęcik :Doraz gratuluję tylu niminacji :) i bardzo sie ciesze że tak szybko odpowiedziałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Zwierzogrodu! Wyróżniamy się indywidualny podejściem do klienta, konkurencyjną ceną i miłością do futrzaków :) Zwierzogród - internetowy sklep zoologiczny

    OdpowiedzUsuń